Σεμινάριο με θέμα: "Φιλοζωϊκή Εκπαίδευση Εκπαιδευτικών" με Therapy Dog - 23.3.2025
Η Υπηρεσία Αστικής Πανίδας του Δήμου Βύρωνα διοργανώνει σεμινάριο με θέμα: "Φιλοζωϊκή Εκπαίδευση Εκπαιδευτικών" με Therapy Dog, σε συνεργασία με την Πανελλήνια Ομοσπονδία Νέμεσις και την Περιφέρεια Αττικής,
στις 23 Μαρτίου 2025, ώρα 17.00 μ.μ., στο Δημαρχείο Βύρωνα (Καραολή & Δημητρίου 36-44).
ΓΙΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΥΣ ΚΑΙ ΕΘΕΛΟΝΤΕΣ:
Αναφορικά με την 4η Απριλίου, Παγκόσμια Ημέρα Αδέσποτων Ζώων
Η υπηρεσία Αστικής Πανίδας του Δήμου Βύρωνα και η Πανελλήνια Ομοσπονδία ΝΕΜΕΣΙΣ διοργανώνει σεμινάριο με ένα από τα εκπαιδευτικά της προγράμματα για τα άστεγα ζώα, που μπορούν να το παρακολουθήσουν εκπαιδευτικοί αλλά και εθελοντές, ώστε να το παρουσιάσουν την ημέρα εκείνη στο σχολείο τους. Υπενθυμίζουμε, ότι με εγκύκλιο, πέρυσι το Υπουργείο Παιδείας αναφέρει τη διενέργεια δράσεων στα σχολεία γύρω από τα αδέσποτα ζώα.
Παραθέτουμε την παρακάτω επιστολή την οποία στέλνουμε στα σχολεία της χώρας και θα βρείτε χρήσιμες πληροφορίες για την Φιλοζωική Εκπαίδευση και οδηγίες.
Πλησιάζει η 4η Απριλίου που έχει χαρακτηριστεί επίσημα ως Παγκόσμια Ημέρα Αδέσποτων.
Με εγκύκλιο το Υπουργείο Παιδείας ενημέρωσε την εκπαιδευτική κοινότητα, ότι θα πρέπει να κάνουν σχετικές δράσεις την ημέρα εκείνη.
Ο Δήμος Βύρωνα και η Πανελλήνια Ομοσπονδία Νέμεσις προκειμένου να διευκολύνει τους δασκάλους και τους καθηγητές, στις 23 Μαρτίου, στις 17.00 μ.μ. θα πραγματοποιήσει σεμινάριο, όπου θα παρουσιάσει ένα από τα εκπαιδευτικά προγράμματα για τα αδέσποτα ζώα.
Παρακαλούμε να ενημερώσετε τους συναδέλφους σας για την εκπαίδευση αυτή, ώστε όποιοι επιθυμούν να την παρακολουθήσουν και την 4η Απριλίου να παρουσιάσουν οι ίδιοι στη τάξη τους το πρόγραμμα αυτό.
Όσοι θα ήθελαν να συμμετάσχουν παρακαλούμε να στείλουν στο e-mail: papaioannou@dimosbyrona.gr. Για τυχόν διευκρινίσεις επικοινωνήστε στο τηλ 6943088242 Σούλα Παπαϊωάννου.
Περίληψη Προγράμματος
Η βελτίωση των φιλοζωικών αντανακλαστικών της κοινωνίας μας, δυστυχώς δε μπορεί να συντελεσθεί με μαγικές, άμεσες λύσεις. Ο δρόμος για την ουσιαστική αναβάθμιση της ευζωίας των ζώων που διαβιούν στις πόλεις μας είναι μακρύς και περνάει από την καλλιέργεια της ενσυναίσθησης του ανθρώπου προς τα ζώα από την παιδική ηλικία. Τα ωφέλη της ανάπτυξης μιας υγειούς σχέσης μεταξύ παιδιού και σκύλου είναι αναγνωρισμένα από τις περισσότερες επιστήμες που αφορούν την εξέλιξη των παιδιών, όπως μεταξύ άλλων η ψυχολογία, η παιδιατρική, η νευροεπιστήμη, η κοινωνιολογία και η παιδαγωγική.
Τα σεμινάριά προσφέρονται σε μαθητές παιδικών σταθμών, νηπιαγωγείων και δημοτικών σχολείων κλπ και στόχος τους είναι η εισαγωγή των παιδιών στους βασικούς κανόνες φροντίδας των οικόσιτων ζώων (με έμφαση στους σκύλους), στους κανόνες ασφαλούς προσέγγισης και ασφαλούς αλληλεπίδρασης και στην απευαισθητοποίηση παιδιών με φοβίες προς τους σκύλους. Μέχρι στιγμής έχουμε επισκεφθεί δεκάδες σχολικές τάξεις σε όλη την Αττική, τόσο βρεφονηπιακούς και παιδικούς σταθμούς, όσο και δημοτικά σχολεία.
Μαζί θα ανακαλύψουμε τις συναισθηματικές και βιολογικές ανάγκες των σκύλων αλλά και των περισσότερων ζώων μέσω της αντιστοίχησής τους με τις ανάγκες των παιδιών καθώς και θα παίξουμε Θα συζητήσουμε επίσης για τις συνθήκες ζωής των αδέσποτων ζώων, καθώς και για τη σημασία προτεραιοποίησης της υιοθεσίας έναντι της αγοράς, τα ωφέλη της στείρωσης, του μικροτσιπ και όλων όσων προβλέπονται από το νόμο σε κάθε περίπτωση υιοθεσίας σκύλου.
Στα νηπιαγωγεία και τους παιδικούς σταθμούς η έμφαση δίνεται στην επαφή και την εξοικείωση με τον σκύλο και στους τρόπους με τους οποίους το παιδί μπορεί να αλληλεπιδρά μαζί του, στα βασικά κοινά συναισθήματα σκύλου / ανθρώπου και στο Animal Assisted Play (παιχνίδι με τη διαμεσολάβηση του σκύλου). Στα δημοτικά σχολεία εκτός από την επαφή και την εξοικείωση με τον σκύλο, εισερχόμαστε και στους κανόνες φροντίδας και ευζωίας, στα συναισθήματα, τη σημασία της υιοθεσίας ενός αδέσποτου σκύλου έναντι της αγοράς και δημιουργούμε ένα πλαίσιο διαδρασης δίνοντας χώρο στα παιδιά να εκφράσουν τις απορίες και τις ανησυχίες τους τις οποίες συζητάμε σε ένα πλαίσιο πιο χαλαρό από αυτό μιας τυπικής, σχολικής τάξης.
Στα σεμινάρια υπάρχει δυνατότητα παρουσίας πιστοποιημένου σκύλου θεραπείας, η οποία συνιστάται καθώς αποτελεί τον ακρογωνιαίο λίθο του προγράμματος και προσφέρει μία διαδραστική διάσταση στο μάθημα, κρατώντας ζωντανό το ενδιαφέρον των παιδιών τα οποία καθιστά συμμέτοχους στη διαδικασία και όχι απλούς ακροατές. Η παρουσία πιστοποιημένου σκύλου θεραπείας, με τον οποίο όσα παιδιά θέλουν μπορούν να έρθουν και σε φυσική επαφή, καθιστά το σεμινάριο ιδανικό και για παιδιά με φοβίες προς τα ζώα, καθώς θα τα βοηθήσουμε να έχουν μία ευχάριστη εμπειρία με έναν εκπαιδευμένο και πιστοποιημένο σκύλο σε ένα απόλυτα ασφαλές πλαίσιο.
*Σχολικές τάξεις που έχουν παρακολουθήσει ξανά το σεμινάριο σε προηγούμενη χρονιά, παρακαλούνται να ενημερώνουν εκ των προτέρων ώστε να παρουσιάζεται αντίστοιχο, προχωρημένο περιεχόμενο.
**Κάθε σχολείο που συμμετέχει στο πρόγραμμα χρειάζεται να συγκεντρώσει και να μας παραδώσει υπεύθυνες δηλώσεις του κάθε παιδιού που θα το παρακολουθήσει, στην οποία θα βεβαιώνεται ότι το παιδί δεν έχει αλλεργία στους σκύλους. Παιδιά για τα οποία δεν έχουν προσκομιστεί δήλωση, δε θα μπορούν να συμμετάσχουν.
Βιογραφικό των εκπαιδευτών ενηλίκων:
Παπαϊωάννου Ταξιαρχούλα, Παιδαγωγός Προσχολικής ηλικίας -Βοηθός Κτηνιάτρου, με μεταπτυχιακές σπουδές στην Εκπαίδευση Ενηλίκων του Πανεπιστημίου Frederic, Συγγραφέας πιστοποιημένου βιβλίου από το ΙΕΠ "Βιωματική εκπαίδευση παιδιών με σκύλους που κάποτε ήταν αδέσποτοι", δημιουργός εκπαιδευτικού προγράμματος για την Α΄βάθμια εκπαίδευση, εργάζεται ως Αν.Προϊσταμένη αστικής πανίδας του Δήμου Βύρωνα.
Πέτρος Σιδερέας, απόφοιτος του τμήματος Κοινωνικής Ανθρωπολογίας & Ιστορίας του Πανεπιστημίου Αιγίου -εκπαιδευτής σκύλων με μεταπτυχιακές σπουδές στο Δίκαιο την Ηθική και την Ευζωία των Ζώων στο Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών, με διπλωματική εργασία με θέμα "Human - Animal Interactions and Animal Assisted Activities with Dogs: Forms and Benefits for Children". Κηδεμόνας πιστοποιημένου Therapy Dog.














