Πέντε ενισχυτικές δράσεις για γονείς και παιδιά από τους Δημοτικούς Παιδικούς Σταθμούς
Συνεχίζονται και φέτος οι δράσεις της Κοινωνικής Υπηρεσίας των Παιδικών Σταθμών της πόλης μας, με στόχο την ευαισθητοποίηση και καλύτερη ενημέρωση των γονέων σε θέματα που αφορούν στις σχέσεις τους με τα παιδιά και την προαγωγή της ανάπτυξής τους.
Ήδη, το Γραφείο Κοινωνικής Υπηρεσίας των Δημοτικών Παιδικών Σταθμών ξεκίνησε τα ατομικά ραντεβού με τους γονείς, με στόχο την ομαλή προσαρμογή των νηπίων στους παιδικούς σταθμούς τη φετινή σχολική χρονιά.
Εκτός από τις ατομικές συναντήσεις με τους γονείς και τους παιδαγωγούς, οι υπηρεσίες που προγραμματίζονται για το τρέχον σχολικό έτος (2013-2014), περιλαμβάνουν: 1) ομαδικά προγράμματα επιμόρφωσης παιδαγωγών προσχολικής ηλικίας για την καλύτερη στήριξη των παιδιών, 2) ομάδες ψυχοεκπαίδευσης των γονέων, 3) ομιλίες από ειδικούς για θέματα που προβληματίζουν ιδιαίτερα τους γονείς και 4) το πρόγραμμα αναπτυξιακής αξιολόγησης των νηπίων.
«Το τεράστιο ενδιαφέρον που εκδηλώνουν κάθε φορά οι γονείς μέσω της συμμετοχής τους καταδεικνύει τη σπουδαιότητα και την αναγκαιότητα υλοποίησης όλων αυτών των πρωτοβουλιών που αναλαμβάνουν οι Παιδικοί Σταθμοί της πόλης μας, αποδεικνύοντας στην πράξη ότι τέτοιες δράσεις έρχονται να καλύψουν τα κενά στην ενημέρωση της οικογένειας σε πολύ σημαντικά ζητήματα, τα οποία σχετίζονται με την ανάπτυξη των παιδιών και τις σχέσεις με τους γονείς» επισημαίνει ο Δήμαρχος Βύρωνα Νίκος Χαρδαλιάς και προσθέτει: «Είμαστε πάντα σύμμαχοι και αρωγοί σε οποιαδήποτε προσπάθεια στοχεύει στη βελτίωση της παρεχόμενης εκπαίδευσης προς τα παιδιά μας και στην ευαισθητοποίηση των γονέων».
Ενδεικτικά της σημασίας των εν λόγω πρωτοβουλιών και της ανάγκης υλοποίησης των δράσεων, είναι τα αποτελέσματα δύο εκ των προγραμμάτων καθώς επίσης και το αυξημένο ενδιαφέρον και η μεγάλη συμμετοχή των γονέων.
Πιο συγκεκριμένα, στο πλαίσιο του Προγράμματος Αναπτυξιακής Αξιολόγησης Νηπίων που υλοποιήθηκε πέρσι για δεύτερη σχολική χρονιά, αξιολογήθηκαν 125 νήπια στους τομείς των γνωστικών, ψυχοκινητικών και συναισθηματικών δεξιοτήτων, στο λόγο και την ομιλία. Οι αξιολογήσεις των νηπίων πραγματοποιήθηκαν στο χώρο του παιδικού σταθμού μέσω παιχνιδιών από την ψυχολόγο του Νομικού Προσώπου σε συνεργασία με φοιτήτριες ψυχολογίας, ενώ οι ανιχνεύσεις στον τομέα του λόγου και της ομιλίας πραγματοποιήθηκαν από λογοπεδικούς σε συνεργασία με την Κοινωνική Υπηρεσία του ΤΕΙ Αθήνας, το Κ.Κ.Ψ.Υ Βύρωνα-Καισαριανής και τον Πανελλήνιο Σύλλογο Λογοπεδικών-Λογοθεραπευτών (Π.Σ.Λ).
Από τα 125 νήπια που συμμετείχαν στο πρόγραμμα το 18% παραπέμφθηκε σε δημόσιους ιατροπαιδαγωγικούς φορείς για περαιτέρω αξιολόγηση από διεπιστημονική ομάδα ή για ένταξη σε ειδικό θεραπευτικό πρόγραμμα, ενώ 1 στους 3 γονείς έλαβε συμβουλευτική καθοδήγηση για θέματα συμπεριφοράς (π.χ. δυσκολίες στον ύπνο και τη διατροφή, έλλειψη ορίων, αδερφική αντιζηλία, επιθετικότητα, φοβίες, διάσπαση προσοχής, προβλήματα προσαρμογής κ.ά.).
Παράλληλα, το πρόγραμμα εκτός από τον εντοπισμό των νηπίων με ενδείξεις για αναπτυξιακές διαταραχές, έδωσε τη δυνατότητα στους γονείς να ενημερωθούν και να λάβουν υποστήριξη στο γονεϊκό τους ρόλο σε θέματα που άπτονται της καθημερινής τους επικοινωνίας με τα παιδιά. Σε κάποιες περιπτώσεις μάλιστα, σημαντική ήταν και η συνεργασία παιδαγωγών, γονέων και ειδικού για την υποβοήθηση των παιδιών με δυσκολίες συμπεριφοράς στο πλαίσιο της τάξης.
Σχετικά με τον Κύκλο Ομιλιών που πραγματοποίησαν οι Δημοτικοί Παιδικοί Σταθμοί, οι γονείς είχαν την ευκαιρία να ενημερωθούν και να καθοδηγηθούν από ειδικούς για 10 θέματα που τους απασχολούν ιδιαίτερα, όπως η συναισθηματική αγωγή των παιδιών, η επιθετικότητα, οι φοβίες, η τιμωρία και τα όριά της, η σεξουαλική διαπαιδαγώγηση, η φυσιολογική ανάπτυξη λόγου και ομιλίας κ.ά.
Να σημειωθεί ότι για όλες τις δράσεις που προγραμματίζονται καθ’ όλη τη διάρκεια της χρονιάς, οι γονείς θα ενημερώνονται εγκαίρως από τη Διεύθυνση και το παιδαγωγικό προσωπικό των Παιδικών Σταθμών.

















